FANDOM

Siła argumentu, argument siły - Czwarty odcinek sezonu 1 i zarazem całego serialu. Zgromadził przed telewizorami 3.403.147 widzów podczas premiery.

FabułaEdytuj

PrologEdytuj

Boscy rozmawiają przy albumie o pobiciu Tomka, gdy ten miał 5 lat. Kuba dopytując się o tego, który pobił Tomka, wybucha śmiechem słysząc, że pobiła go niejaka Marzena.

Scena 1Edytuj

Kuba i Kacper biegają po dworze z kijem hokejowym, a po chwili goni ich Ludwik.

Scena 2Edytuj

Kuba i Kacper znowu kłócą się o pilota. Przerywa im Ludwik, który próbując wytłumaczyć chłopcom na podstawie dyplomacji międzynarodowej bezsens ich kłótni, w końcu wyłącza telewizję.

Scena 3Edytuj

Rodzice znowu wysłuchują kłótni dzieci o pilota. Ludwik mówi, że znalazł rozwiązanie - kupił drugi pilot. Natalia mu przypomina, że wciąż mają jeden telewizor.

Scena 4Edytuj

Natalia próbuje zagonić rodzinę do obiadu, lecz wszystko odpycha dzieci i męża od stołu. Pomysłowo zaczyna krzyczeć, co błyskawicznie przywołuje innych do stołu.

Scena 5Edytuj

Tomek chce wyjść z domu. Ludwik dopytuje się gdzie i ze zgrozą odkrywa, że Tomek chce dojść do sekty o nazwie "Apostołowie cienia". Wygrażając Tomkowi i zakazując mu tam iść, trafia w pułapkę dziecka i daje mu pieniądze na kino.

Scena 6Edytuj

Do Ludwika przychodzi Kuba i pyta się co robił, gdy ten był dręczony. Po chwili okazuje się, że dręczy go "Grubas Olczak". Ludwik radzi mu, aby się spotkali po szkole w parku i się porozumieli. Następnie Kuba przychodzi znowu, mówiąc że się pogodzili. Po chwili dodaje, że uderzył go także kilka razy.

Scena 7Edytuj

Chłopcy mielą w blenderze swoje samochodziki. Wściekły Ludwik sugeruje im, że mogli zmielić coś matki.

Scena 8Edytuj

Podczas obiadu zrobionego z warzyw kupionych u działkowca Natalia znajduje w swojej porcji kawałek piłki do ping ponga. Tomek ją rozpoznaje, a Ludwik stwierdza, że działkowcy nawożą czym się da.

Scena 9Edytuj

Natalia i Ludwik dostali list informujący, że Kuba znów pobił kolegę. Ludwik nie widzi w tym nic złego, przez co kłóci się z Natalią o feminizację szkół i damsko-męskie sposoby rozwiązania kłopotów. Mimo to Ludwik pokazuje, że jest pamiętliwy, choć zarzucał to Natalii.

Scena 10Edytuj

Natalia dziwi się, że Ludwik robi chłopcom kanapki z mortadelą. Niezrażony uwagami Natalii daje to chłopcom, którzy aż ślinią się, gdy słyszą, że Ludwik dodał salsy pomidorowej i musztardy chrzanowej.

Scena 11Edytuj

Kuba przychodzi z krwawiącym nosem. Zszokowana Natalia jest wściekła zachowaniem dziecka, lecz potem przychodzi Kacper, także pobity. Po chwili przychodzi Ludwik, też pobity. Wszyscy, poza Natalią stwierdzają, że zachowali się jak mężczyźni.

CiekawostkiEdytuj

  • Ludwik ma dotykowy komputer.