FANDOM

Ferie w domu - Inauguracyjny odcinek serialu pt. "Rodzinka pl" i zarazem pierwszy odcinek pierwszego sezonu. Podczas premiery oglądalność tego odcinka wynosiła aż 3.907.882 osoby MICHAŁ SABINIOK

rodzinka pIwiki

FabułaEdytuj

PrologEdytuj

Na początku Tomek z rodzicami ogląda album i wspominają o jego pierwszym złamaniu ręki przez skok z zaspy.

Scena 1Edytuj

Po czołówce widać jak chłopcy zjeżdżają po schodach niczym na nartach (a Ludwik sędziuje). Po chwili do domu wchodzi Natalia i próbuje im tego zabronić, lecz jej mąż mówi aby się cieszyła, że wyperswadował im dach.

Scena 2Edytuj

Ludwik ustala z Natalią kto w ferie zostanie z dziećmi w domu, lecz po chwili rozmowa przeradza się w kłótnię. Potem przychodzą Kacper i Tomek. Obserwują jak rodzice próbują rozstrzygnąć spór przez rzut monetą. Tomek sugeruje ironicznie aby się rozwiedli, po czym kłótnia ustała. Tomek stwierdza, że kłótnię wygrał on z Kacprem.

Scena 3Edytuj

Kuba pyta się ojca co robił w jego wieku podczas ferii. Ten odpowiada, że się uczył. Kuba nie może w to uwierzyć i próbuje wydobyć z niego inne zajęcia. Wszystkie wysiłki spełzają na niczym, gdyż Ludwik ciągle mu powtarza, że się uczył.

Scena 4Edytuj

Ludwik nalega na Tomka, aby poszedł grać z nimi w hokeja, lecz ten woli zostać w domu. Dyskusja o grze w hokeja przeradza się w kłótliwą rozmowę o gejach. Po tym Kuba i Kacper odeszli, a Ludwik chciał powiedzieć Tomkowi, że go kocha, nawet gdyby był gejem. Jednak to pogorszyło sytuację i ostatecznie Tomek nie pojechał. Po wyjeździe Tomasz dzwoni do pewnej dziewczyny z informacją, że jest sam w domu i może do niego przyjeżdżać.

Scena 5Edytuj

Natalia głośno rozmawia przez telefon z Marią o jej awansie, podczas oglądania z rodziną meczu. Ci próbują pogłośnić telewizor, lecz Natalia ich za to karci nie dostrzegając swojej winy.

Scena 6Edytuj

Natalia próbuje namówić Ludwika do wcześniejszego snu, aby móc odwieźć następnego dnia dzieci na narty. Ten się zarzeka, że nie pojedzie jutro z nimi. Zaczyna się dyskusja, kończąca się na sprawdzeniu kto zna lepiej swoje dzieci. Później można zobaczyć śpiących w strojach narciarskich Kubę i Kacpra, co definitywnie kończyło spór.

Scena 7Edytuj

Natalia prosi Kubę, by odebrał telefon, lecz ten stwierdza, że nie odbierze i odgaduje dzwoniącego, ku zdziwieniu Natalii. Sytuacja powtarza się kilka razy, po czym Kuba mówi, że to "telefonopatia". Po chwili widać Jakuba z jego kolegami dzwoniącymi do niego śmiejącymi się ze zrobionego żartu.

Scena 8Edytuj

Ludwik prosi Kubę z kolegami, żeby grali ciszej, gdyż czeka na ważny telefon. Po wykonaniu zadania słychać dzwonek telefoniczny, którego komicznie, lecz daremnie szuka Ludwik. Jeden z gości Jakuba podchodzi do swego plecaka i wyjmuje swój telefon, z którego wydobywał się dźwięk.

Scena 9Edytuj

Rozmowę Marysi z Natalią w jadalni przerywa Kuba proszący o jedzenie. Natalia pokornie je przygotowuje, a widząca to Maria wdaje się z nią w głośny wywód na temat samodzielności dzieci, zakończoną reprymendą dla Natalii. Po chwili przychodzi Jakub, który biorąc żywność przytulił szczerze mamę. Widząca to Maria odwołuje dyskusję.

Scena 10Edytuj

Do Kacpra przychodzi Piotrek, którego odprowadził ojciec. Rozmawia on o dzieciach z Ludwikiem, będąc poganianym przez żonę. Gdy w końcu odjeżdża można zobaczyć, jak cieszy się gdy jest bez dzieci.

Scena 11Edytuj

Natalia wchodzi do domu i od progu woła Kubę. Na jego pytanie co się dzieje, odpowiada stwierdzeniem "Może ktoś to odgarnie?", po czym można zobaczyć przedpokój, przez który z powodu bałaganu nie można przejść.

Scena 12Edytuj

Maria narzeka na niemożność znalezienia partnera, podczas gdy Natalia ją pociesza. Tamta stwierdza, iż ideałem mężczyzny jest Ludwik. Ten wchodzi i bekając psuje atmosferę.

Scena 13Edytuj

Do rodziców przychodzi Kuba z pytaniem czy jego koledzy mogą obejrzeć telewizję. Po zgodzeniu się do kuchni wbiega kilkanaścioro dzieci zostawiając wszechobecny nieład.

Scena 14Edytuj

Ludwik flirtuje z Natalią, snując w łazience plany o wyjeździe w tropiki. Miły nastrój przerywa telefon ojca Piotrka z informacją o grypie żołądkowej syna. Po chwili z domu można usłyszeć dźwięk wymiotów.

Pamiętne CytatyEdytuj

1."Natalia - Ja mam ważne odpowiedzialne stanowisko!
Ludwik - Poganiacza, tresera niewolników!"
2."Ludwik - Synu... Posłuchaj mnie. Chciałem ci powiedzieć, że niezależnie od tego jaką drogę wybierzesz... w życiu... zawsze możesz na nas liczyć.
Tomek - Tato, to że nie chcę grać w hokeja nie znaczy, że jestem gejem, rozumiesz?! Jak do waszego powrotu zostanę gejem, to cię o tym poinformuję."
3."Kuba- To się nazywa telefonopatia."

CiekawostkiEdytuj

  • Jest to pierwsze wystąpienie: Natalii, Ludwika, Kacpra, Kuby, Tomka, Marii, Filipa, Eryka, Krystiana, Piotrka, oraz taty Piotrka.